loading...
سلامت اجتماعی
امیر حسین خدادادی بازدید : 29 یکشنبه 22 آذر 1394 نظرات (0)

 

 

برای داشتن مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خوب،‌ حتما لازم نیست که کودکان خواهر و برادر داشته باشند،‌ بلکه کافی است با همسالان خود در ارتباط باشند و زمان کافی برای یادگیری این مهارت‌ها به آن‌ها داده شود

برای بسیاری از والدین،‌ خصوصا در زندگی امروز با مشکلات،‌گرفتاری‌ها و نیازهای متفاوتی که دارد،‌ اهمیت داشتن خواهر و برادر در زندگی فرزندشان به صورت یک علامت سوال در آمده است. بسیاری از والدین جوان نگرانند که در صورتی که فرزندشان تک ‌فرزند باقی بماند و هیچ خواهر و یا برادری نداشته باشد،‌ از چیزی در زندگی محروم شده باشد. یکی از این نگرانی‌ها به مهارت‌های اجتماعی برمی‌گردد.

فرزانه سرایلو بازدید : 120 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (0)

 دلیریوم یا روان‌آشفتگی Delirium

یک سندرم روانی – عضوی مشخص با شروع حاد و سیر نوسانی اختلال اعمال شناختی، ناشی از آشفتگی وسیع عصبی مغزی است. توانایی بیمار برای اخذ، پردازش و به خاطرآوردن اطلاعات شدیدا آسیب می‌بیند.


دلیریوم معمولا با شناخته شدن و درمان علت آن، گذرنده و برگشت‌پذیر است. طول مدت آن نیز کوتاه می‌باشد. دلیریوم بیشتر در سالمندان و کودکان دیده می‌شود. به نظر می‌رسد وجود آسیب مغزی قبلی و سابقه دلیریوم خطر پیدایش این سندرم را بیشتر می‌کند. هرچند شروع دلیریوم ناگهانی است، اما علایم مقدماتی نظیر بی‌قراری، اضطراب، ترس یا حساسیت نسبت به نور و صدا ممکن است دیده شود. غالبا توانایی تفکیک رویاها، توهم‌ها یا خواب و بیداری از بین رفته است. حواس بیمار به آسانی تحت تاثیر محرک‌های بی‌ربط پرت می‌شود. توانایی تفکر منظم کاهش یافته و فرایندهای تفکر غالبا کند، آشفته و به طور کلی غیرانتزاعی است....

فرزانه سرایلو بازدید : 14 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (0)

 

رکود فعالیت های ذهنی در پیری

 فرایند پیر شدن با تغییرات شناختی، ساختمانی مغز، اجتماعی و نیز با نزول عملکرد تمام سیستم‌های بدن اعم از قلبی، عروقی، تنفسی، تناسلی، ادراری، غددی، ایمنی و سایر دستگاه‌ها همراه است. با این وجود، این باور که پیری بدون استثناء با نقص جسمی و هوشی عمیق همراه است، مورد تایید نیست. اکثر افراد سالمند توانایی‌های شناختی و جسمی خود را تا حد قابل توجهی حفظ می‌کنند. اندکی اشکال در حافظه می‌تواند حالت طبیعی پیری باشد. این تغییرات طبیعی را گاهی "فراموش‌کاری خوش‌خیم سالمندی" یا "اختلال حافظه وابسته به سن" می‌نامند. این تغییرات با توجه به شدت کمتر و عدم تداخل قابل ملاحظه در عملکرد اجتماعی و شغلی از دمانس یا زوال عقل مشخص می‌گردد...

مهسا چهاردهی بازدید : 8 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (0)


هفت قدم برای شاد بودن:

قدم اول:کمتر فکر کنید ,
بیشتر احساس کنید.
قدم دوم:کمتر اخم کنید,
بیشتر لبخند بزنید.
قدم سوم:کمتر صحبت کنید,
بیشتر گوش دهید.
قدم چهارم:کمتر قضاوت کنید,
بیشتر بپذیرید.
قدم پنجم:کمتر ببینید،
بیشتر انجام دهید.
قدم ششم:کمتر گلایه کنید,
بیشتر سپاسگزارباشید.
قدم هفتم:کمتر بترسید,
بیشتر دوست داشته باشید

امیر حسین بهی بازدید : 29 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (1)

✅درمان سخت ترین سرماخوردگی ها و گلو دردهای شدید 🌿🌿🌿🌿

یکی از بیماری هایی که  همیشه گریبان گیر بشر بوده است ، انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و گلودرد است . متاسفانه برای رهایی از این بیماری ها از انواع قرص های سرماخوردگی ، آنتی هیستامین (آبریزش بینی ) ، آموکسی سیلین (چرک خشک کن ) و آمپول پنی سیلین استفاده میشود ...
 

مبینا مشکاتی بازدید : 47 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

 

سن پيري

اگر از شما بخواهند سن افراد پير را از ظاهرشان حدس بزنيد، احتمال اينكه دچار اشتباه شويد، زياد است. در واقع، اغلب مي‌گوييم كه يك آدم سالمند نسبت به سنش "جوان به نظر مي‌رسد" يا "پير به نظر مي‌رسد".


اين اظهار نظر ما بيانگر آن است كه سن زماني(تقويمي)، شاخص ناقصي براي سن كاركردي يا كفايت و عملكرد واقعي است. چون افراد از لحاظ زيستي با آهنگ متفاوتي پير مي‌شوند، متخصصان بين سالخوردگان پير كه شكننده به نظر مي‌رسند و علایم ضعف نشان مي‌دهند و سالخوردگان پيرجوان كه از لحاظ جسماني نسبت به سن زيادشان جوان به نظر مي‌رسند فرق مي‌گذارند.

مبینا مشکاتی بازدید : 22 جمعه 20 آذر 1394 نظرات (0)

 

روانشناسی سالمندان و مفهوم پیری

 

روان‌شناسان، معمولا دوره پیری را به عنوان دوره انحطاط در نظر مي‌گيرند. افراد در دوره پيري با مجموعه‌اي از ناتوانايي‌هاي جسمي و محروميت‌هاي اجتماعي روبه‌رو مي‌شوند، كه بايد با آن‌ها كنار بيايند. در اين دوره، نيرومندي و سلامت جسماني آن‌ها كاهش مي‌يابد و همراه با بازنشسته شدن از شغل خود تا حد زيادي درآمدشان را از دست مي‌دهند و به مرور زمان، رابطه‌شان با همسر، خويشاوندان و دوستان كم مي‌شود. همراه با اين آسيب‌ها آن‌ها دچار افت جايگاه اجتماعي نيز مي‌شوند كه ملازم پيري است و همان‌گونه كه در آمريكا مطرح است، احساس منفعلی از "بي‌مصرف" بودن مي‌كنند.

فرزانه سرایلو بازدید : 22 پنجشنبه 19 آذر 1394 نظرات (0)

يکي از نياز هاي اساسي انسان شادي و نشاط است. شادي به زندگي معنا مي بخشد و موجب نشاط روحي و سلامتي و افزايش توانايي مي شود.
شادي احساسي زودگذر و ناپايدار است که خيلي از چيز ها از وضعيت هوا گرفته تا حساب بانکي تان روي ان تأثير ميگذارد. هيچ کس نميتواند راهي را به شما پيشنهاد کند که فقط با ايجاد يک تغيير جزيي در زندگي کنوني تان به شادي دائمي برسيد و در ان حالت باقي بمانيد. ولي راه هاي زيادي وجود دارند که به کمک انها مي توانيد از حالت نگراني بيش از حد، نا اميدي و ناراحتي درآييد و شاد شويد.
راه هايي که به شما پيشنهاد ميشود:

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 310
  • بازدید کلی : 7,128